fredag 8 april 2011

Skepp ohoj, såhär har jag sett ut idag! När jag gick till jobbet med ett stort leende på läpparna
så log nästan alla tillbaka mot mig i bilarna jag mötte, kul att kunna sprida lite glädje!
Eller så kanske det bara är fredag helt enkelt..Idag har vi haft vernissage på ett
ålderdomshem, de boende har fått ställa ut bilder de målat och vi bjöd på cider och ost och kex! Fint! 

När jag slutade så gick jag och hälsade på min mormor och fikade och pratade om allt mellan
himmel och jord. Mormor är bäst.
På väg hem från mormor gick jag in på Röda Korset och just idag hade de ett erbjudande om
att man fick fylla en påse med kläder för 25 kronor. Vilken lycka! Ännu bättre var att jag
hittade så mycket fina saker och allt passade så bra! Finast var en gul prickig femtiotalsklänning
som satt perfekt på! Nästan som att den var sydd för mig! Hur bra som helst!
Förutom den så kom jag hem med åtta andra plagg och två väskor! Jag har fotat så ni ska
få se sen! Nu måste jag dock börja göra mig klar har nämligen lyckats bli övertalad att
följa med på festligheter ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar