fredag 4 februari 2011

Lite om vad jag gör:

Heja livet!
Jag har så fullt upp just nu, men jag klagar inte!
Just nu och tre månader framåt har jag har praktik på studiefrämjandet
där jag ärligt talat knappt har hunnit vara någonting för jag är samtidigt
vikarie på dagis och just nu i dessa sjukdomsperioder så har jag fått hoppa
in hela förra veckan och halva den här veckan! Men jag trivs verkligen så
himla bra på båda ställena. På dagis får jag pyssla och vara kreativ med barnen,
det är så himla roligt att ta få ta del av deras kreativitet som i sig är fantastisk
och så får jag bygga robotar och helikoptrar i lego, lägga pussel, spela spel,
åka pulka, läsa böcker, sjunga och bygga snögrottor! Ja ni hör ju!

På studiefrämjandet har jag och fyra andra tjejer börjat samlas och ha möten
där vi spånar och planerar in cirklar som ungdomar, och främst tjejer i våran
kommun skulle kunna tänka sig att vilja delta i. Det är riktigt roligt och peppande,
vi är alla drivande och har rätt viljan så redan nu har vi tre nya cirklar på gång!
Jag har också följt med Ingrid några gånger, hon jobbar på studiefrämjandet med
att ha aktiviteter på äldreboenden, och bland annat hjälpt henne anordna bingo och
så har jag haft med gitarren och spelat och sjungit för och tillsammans med dem.

Och utöver det så har jag tre studiecirklar som jag håller i på kvällstid!
Ja, fullt upp som sagt och ofta långa dagar! Men så länge som jag får jobba såhär
inspirerande och kreativt med fina människor så går det alldeles utmärkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar