måndag 29 mars 2010

Sånt som gör att världen inte är grå:

Att se en bil med registreringsnummret FMK och utan att hinna tänka utbrista FRIDAMARKUSKRUNEGÅRD.
Och när man sagt det och därmed hunnit tänka efter inse hur pinsamt besatt
man är, så tycker jag det är fint ändå. På något knasigt vis.
Knasighet är fint. Knasigheter nästan ännu finare.
Att skratta hela vägen hem fast det egentligen är kallt och blåsigt så benen känns
som ispinnar men man bara skrattar på åt egentligen ingenting och vips är man hemma.
Alla våra internskämt som är dom bästa någonsin jag lovar. Ingen kan ha bättre
internskämt än vi, det bara är så.
Att skratta högt för sig själv i bussen för att morgonpasset är ju bara så himla kul, det går inte att låta bli!
Tyger med roliga mönster och väskor som ser ut som fiskar och dinosaurier.
Vara ensam hemma och dansa runt för sig själv till Håkan Hellström på hög volym samtidigt som man lagar mat.
Att ha en katt som sitter i fönstret och väntar och håller utkik tills man kommer hem.

Man måste peppa fina saker nu när snön bara vräker ner när den egentligen borde
smälta bort och våren känns som en omöjlighet istället för nästan.
Men tänker man på allt det där bra som finns istället går det fortare tror jag.
Så låt höra, peppa finheter ni med!

2 kommentarer:

  1. Dagen pepp!
    Att det stod folk från Linth och delade ut chokladkaniner på stan idag.
    Att all snö är borta från fotbollsplanerna nu härnere och man kan äntligen träna utomhus.
    Att man blev bländad av solen idag i klassrummet, bländad!
    Att jag ska till London om två dagar för att dricka te, gå i parker och köpa fina kläder
    Att lyckas göra den perfekta vår-listan på spotify.

    SvaraRadera
  2. det finaste är ju ändå även fast snön faller ned är att man har så otroligt kul men alla sina vänner. om man tänker tillbaka på allt som hänt (!) allt roligt detvillsäga! man kan tänka på allt fint man ska göra i sommar, jag ska tillexempel vara på pikisari och dricka! men, det är så fint det här med galenskaper tycker jag med. jag rakade av mig lite av håret i lördags, men vafan! man måste vara galen lite då och då, och alla får ett gott skratt i längden.

    men sist men inte minst är att jag jämnt tänker på skor. det är så HIMLA roligt att kolla på skor, och nu när jag har beställt två nya så är jag så himla glad, fast jag är lite flint! och nu ska jag tillochmed hämta mina pumps på posten, för att dom kom idag!

    Kraamar finaste Frida! :)

    SvaraRadera